Design Sprint Process

دیزاین اسپرینت چیست و تفاوت آن با تفکر طراحی در چه چیزی است؟

دیزاین اسپرینت (Design Sprint) یک فرآیند مدیریتی است که در طراحی و توسعه محصولات، سرویس‌ها و تجارب کاربری مورد استفاده قرار می‌گیرد. این فرآیند در بسیاری از شرکت‌های فناوری، شرکت‌های نوپایی و استارتاپ‌ها به کار گرفته می‌شود و در کمتر از یک هفته به تیم‌ها کمک می‌کند تا یک محصول جدید را طراحی و تست کنند.

مطالعه بیشتر »
یوزرفلو

User Flow چیست؟

در طراحی محصول دیجیتال و پروداکت دیزاین، طراحی برای جریان کاربر، یا یوزر فلو، مسیری است که یک کاربر با یک نمونه اولیه جریان یک وب‌سایت یا برنامه را برای انجام و تکمیل روند یک موضوعی طی می‌کند. که از یک نقطه ورودی، شروع و از طریق مجموعه‌ای از مراحل به سمت یک نتیجه و نقطه پایانی می‌رسد تا موفق به اقدام نهایی ‌شود.

مطالعه بیشتر »
استراتژی محتوا

چک لیست استراتژی محتوا

استراتژی محتوا بسیار وسیع است در این‌جا محتوای مطرح شده به صورت عموم درنظر گرفته شده است، حال آنکه، ممکن است برای کار بر یک پروژه خاص نیاز به کیفیت‌ها و در نظر گرفتن مباحث دیگر و مرتبط با هر موضوعی داشته باشد، فهرست زیر محدود به کیفیت‌هایی است که در بیشتر محتواها به اشتراک گذاشته می‌شود.

مطالعه بیشتر »
ux strategy

استراتژی تجربه‌کاربری چیست و چه کاربردی دارد؟

تجربه کاربری و استراتژی آن یک نقشه راه برای تعبیه تجربه‌کاربر در سازمان ایجاد می‌کند. نقش‌ها و مسئولیت‌های تیم UX و فرآیندهایی که از طریق آن طراحی تجربه به محصولات و خدمات اضافه شده است را مشخص می‌کند و یک تجربه‌کاربری مناسب کسب‌وکار شما را ایجاد می‌کند.

مطالعه بیشتر »
what is business strategy

استراتژی کسب‌وکار چیست؟

همان‌طور که کسب و کارها به سمت آنلاین شدن پیش رفته‌اند بیشتر خرده فروشی‌ها نیز به سمت بازار آنلاین روی آورده‌اند. استراتژی کسب و کار راه و چاه نگه‌داشتن کسب‌وکار را به درستی مشخص کرده و استراتژی کسب‌وکار آنلاین راه را به سمت تحول دیجیتال سوق خواهد داد.

مطالعه بیشتر »
DESIGN THINKING 01

تفکر طراحی چیست و کاربرد آن برای جلوگیری از سوگیری‌های شناختی چیست

تفکر طراحی Design Thinking رویکردی خلاق برای حل مشکل و تعریف درست مسئله است که مبتنی بر طراحی انسان محور است. برای تفکر طراحی الگوها و مدل‌های مختلفی وجود دارد. اما مهم‌ترین عنصر آن غیرخطی بودن و تکرار شونده بودن فرایند حل مسئله از مرحله کشف تا تست است.

مطالعه بیشتر »